Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Projekt propagace a podpory prodeje moravských a českých vín

28. 7. 2006 10:23

V souladu se svým hlavním posláním, zahájil nyní Vinařský fond ve spolupráci s Národním vinařským centrem, o.p.s. realizaci uceleného projektu propagace a podpory prodeje moravských a českých vín pod společnou národní značkou „vína z Moravy, vína z Čech“. Všichni vinaři (vinařské společnosti), kteří splňují podmínky Vinařského zákona a zapojí se do tohoto projektu, mohou svá vína označit nově vzniklou národní značkou kvality a tím deklarují jeho kvalitu a zároveň se jasně odliší od konkurence.

Hlavní institucí, která v České republice zaštiťuje podporu a propagaci domácího vinařství a vinohradnictví, je Vinařský fond. Ten funguje na podobných principech jako obdobné instituce ve vyspělých vinařských zemích v Evropě. K jeho nejdůležitějším úkolům patří podpora „marketingu“ vína a rozvoj vinařské turistiky u nás.

Je důležité říci, že národní značkou bude možné označit pouze lahvové víno, které je komisí expertů SZPI zatříděno jako víno „jakostní“ s původem ve vinařské oblasti Morava nebo Čechy (tj. „jakostní“ a „jakostní s přívlastkem“; nikoli stolní nebo zemské).

Grafická podoba národní značky má symbolizovat historickou náklonnost Čechů ke svým vínům, národní hrdost a především ryze domácí původ na úrodných vinicích Moravy a Čech.
Hlavním cílem projektu je zvýšit obecné povědomí o kvalitě a jedinečnosti moravských a českých vín a tak zlepšit jejich vnímání a prestiž v očích nejen odborné ale především laické veřejnosti.

Pro naplnění těchto cílů je plánovaná masivní komunikace, při které díky využití široké škály propagačních prostředků by se měli jasně komunikovat hlavní přednosti moravských a českých vín, jejích svěží a rozmanitá chuť, která je právě pro ně tak charakteristická.

S jednotlivými komunikačními prostředky se tak budete moci potkávat nejen v televizním vysílání, při cestách na billboardových plochách či v tiskové inzerci, ale rovněž vám bude nová národní značka vína představována přímo na prodejních místech, ve vinotékách, v nákupních centrech či v gastronomických zařízeních.

Vinařský fond České republiky
Národní vinařské centrum, o.p.s.