Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Počet Svatomartinského překonává veškerá očekávání

23. 11. 2009 18:46

Tisková zpráva, Omnimedia, NVC, VF

Tuzemští vinaři letos vyrobili téměř 1 100 000 lahví Svatomartinských vín. Tento počet je nejen vyšší než množství Svatomartinských vín uvedených na trh v kterémkoli z minulých let, ale překonává dokonce i původní odhady, které počítaly s 900 tisíci až 1 milionem lahví.

„Toto číslo překonává naše původní odhady a jenom potvrzuje, že se Svatomartinské víno stalo známým a spotřebiteli vyhledávaným produktem,“ komentuje pozitivní vývoj Ing. Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu České republiky. „V minulém roce vinaři prodali zhruba 700 000 tisíc lahví, takže letošní nárůst je opravdu enormní. Uvědomíme-li si, že novodobá historie Svatomartinských vín začíná teprve v roce 2005, kdy Vinařský fond spolu s Národním vinařským centrem poprvé značku Svatomartinských vín propagoval, a že se tehdy vyrobilo zhruba 125 000 lahví vína, je to skutečně veliký úspěch,“ komentuje výsledky Jaroslav Machovec.

Vlna zájmu o Svatomartinské se projevuje jak na jednotlivých vinařských akcích, tak ve vinotékách a restauracích po celé republice a také v maloobchodních sítích. Například v Brně, na tradičním Svatomartinském koštu, se během několika hodin prodalo na 3 000 degustačních skleniček. Velký zájem o Svatomartinské pociťují i samotní vinaři. „Do dnešního dne jsme prodali celkem 66 541 lahví,“ shrnuje prodejní výsledky například Ing. Pavel Pastorek, ředitel Templářských sklepů Čejkovice. „Konečná čísla budou k dispozici v průběhu ledna,“ doplňuje Pastorek.

Ve vinotékách dochází aktuálně k měření sil mezi Svatomartinským vínem a Beaujolais Nouveau. Přízeň milovníků vín vypovídá o tom, že si Svatomartinská nevedou vůbec špatně nejen v prodejích (prodejní výsledky Svatomartinského na českém trhu jsou výrazně lepší už několik let), ale ani v přímém srovnání chutí.

Dlouhodobý úspěch Svatomartinského vyvolal spontánní odezvu i u prodejců vín, vinotékařů a restauratérů. Jednotlivé akce spojené s oslavou mladého vína budou probíhat až do konce roku.


Značka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je jejím vlastníkem Vinařský fond. Ten v letošním roce již popáté společně s Národním vinařským centrem organizuje propagaci těchto vín pod jednotným logem. Značku „Svatomartinské“ mohou využít všichni vinaři registrovaní v České republice, kteří splní všechna náročná kritéria.


Kontakty na vinaře, vyrábějící Svatomartinské, naleznete ZDE

Vinotéky, nabízející Svatomartinské, naleznete ZDE

Další informace také na www.svatomartinskevino.cz

Ing. Jaroslav Machovec, Vinařský fond ČR
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: +420 606 645 470

Ing. Pavel Krška, Národní vinařské centrum, o.p.s.
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: +420 721 414 575

Jakub Fürst, Omnimedia Public Relations, s.r.o.
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel.: +420 221 419 220, 777 221 922

Druhý ročník soutěže o nejlepší krajská vína má své vítěze

9. 10. 2018 06:35, Pro tisk

Titul „Víno Jihomoravského kraje 2018“ získala čtyři regionální vína. Dvě bílá vína a dvě červená vína zvítězila v soutěži, kterou vyhlásil Jihomoravský kraj. Vína budou reprezentovat region jižní Mor ...

Vína z Moravy, Vína z Čech