Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Jaké jsou trendy vinařské turistiky? Dovíte se na odborném semináři.

6. 5. 2014 10:52

Stále více návštěvníků jižní Moravy spojuje svůj dovolenkový a relaxační pobyt s vinařskými zážitky. Vinařská turistika vzkvétá ve všech svých formách, od objevování vinařské krajiny na kolech, přes návštěvy otevřených sklepů až po skupinové či individuální degustace v podzemí vinařských penzionů. 

„Známou akci Ze sklepa do sklepa ve Velkých Bílovicích navštívilo letos na jaře 5500 návštěvníků, o měsíc později přijelo na Festival otevřených sklepů 2300 lidí z celé republiky a každý víkend se podobné akce s návštěvností 300 až 800 lidí pořádají v jednotlivých vinařských obcích,“ dokumentuje popularitu vinařské turistiky pomocí čísel expert v této oblasti, Ing. Juraj Flamik z Nadace Partnerství a pokračuje: „O tom, že právě různé formy vinařské turistiky a navazujících turistických služeb vytvořili v posledních letech významný počet nových pracovních míst, není pochyb. Investice vinařů dnes směřují nejen do technologických částí výroby, ale rovněž do ubytovacích a stravovacích kapacit ve vysokém standardu“.  Podle Flamika je v této fázi rozvoje vinařské turistiky zajímavé srovnat trendy se sousedním Dolním Rakouskem, kde má podnikání vinařů dlouhou a nepřerušenou tradici, ale jeho dynamika je nižší než na Moravě.

„Měli jsme možnost v posledních letech intenzivně spolupracovat s partnery v sousedním Weinviertelu. Je až neuvěřitelné, jak rozdílným způsobem jsou například využívané sklepní uličky u nás a tam a také je překvapující, jak velmi se liší vkus konzumentů vína na obou stranách téměř neexistující hranice,“ komentuje Juraj Flamik.  V Rakousku jsou totiž původní sklepy pod mnohem přísnější památkovou ochranou a téměř 1000 sklepních uliček na nás působí jako skanzen. Na rozdíl od tohoto přístupu nejsou přestavby a modernizace sklepů na Moravě nijak regulované. To vede na jedné straně ke ztrátě jejich historické hodnoty, na druhé straně k mnohem intenzivnějšímu využívání pro účely moderní turistiky. Je už téměř pravidlem, že sklepy úspěšných malých i středních vinařů se rozšiřují hlavně o prostory k ubytování a restauračním provozům.

Jaké je bližší srovnání rakouského a moravského podnikatelského prostředí ve vinařské turistice a kam míří moderní produkty tohoto odvětví, to se můžete dovědět na semináři, který pod názvem Moderní formy vinařské turistiky pořádá Partnerství o.p.s.  Na semináři vystoupí právě k tématu sklepních uliček a způsobu jejich oživování manažer projektu „ Sklepní uličky vypráví příběhy“ pan Horst Krönigsberger z  Weinviertel Tourismus. O vztahu mezi zavedením apelačního systému DAC v regionu Weinviertel a jeho obrazu v očích návštěvníků se pak zamyslí tajemnice spolku DAC Weinviertel , paní Ulrike Hager. Za jižní Moravu vystoupí ředitelé několika organizací spojených s propagací vinařství, například ředitelé Vinařské fondu a Národního vinařského centra Jaroslav Machovec a Pavel Krška. Zazní i pohled agentur, především Centrály cestovního ruchu Jižní Moravy zastoupené ředitelkou Zuzanou Vojtovou nebo Vinařského institutu a jeho ředitele Petra Psotky.

Seminář se uskuteční s podporou Fondu malých projektů česko-rakouské přeshraniční spolupráce, a to dne 22. 5. 2014 v prostorech Nadace Partnerství na Údolní 33 v Brně. Program začne v 9:30 registrací. Přihlásit se je možné do 20. 5. 2014 přes formulář na adrese: http://bit.ly/1nOVcer

Organizační dotazy zodpoví manažerka projektu, Barbora Pavlíčková, tel: 515 903 121, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  

 

WWW.PARTNERSTVI-OPS.CZ

Partnerství, o.p.s. založená Nadací Partnerství
Údolní 33, 602 00 Brno,

telefon: +420 515 903 111
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.