Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Bohemia Sekt testuje šumivé víno bez alkoholu

Hospodářské noviny, 16.4.2007

Sklenku sektu třeba i pro řidiče?

Dominantní výrobce šumivých vín v Česku, firma Bohemia Sekt ze Starého Plzence, tuto kombinaci v tichosti testuje na vzorku nealkoholických sektů Söhnlein - Brillant. Pokud bude o 'šampaňské' bez alkoholu mezi konzumenty zájem, rozšíří Plzenečtí nabídku z několika málo dosavadních odběratelů do širší prodejní sítě.


Dospělejší rychlé špunty

Po dětském 'šampaňském' Rychlé špunty nebo Robby Bubble, které dodává na trh konkurenční Soare Sekt, a masivním nárůstu spotřeby nealkoholického piva tak mohou mít vyznavači alkoholických nápojů k dispozici další alternativu.

Stejně jako nealko piva i Brillant je určen spíše pro restaurace. A pro lidi, kteří si z nejrůznějších důvodů v nejrůznějších situacích nemohou dopřát alkoholický originál a jsou ochotni pít 'lihuprostou' napodobeninu.

V případě Brillantu by se jednalo o první nealkoholický sekt na tuzemském trhu. Nápoje typu Rychlých špuntů jsou totiž ochucenou šťávou sycenou oxidem uhličitým a jsou cíleně zaměřené především na děti.

Brillant, který se do Starého Plzence dováží zatím v malém množství od německé mateřské firmy Henkel, se ale tváří více 'dospěle'. Nejen láhví a vinětou, které připomínají klasické sekty z produkce Bohemia Sektu, ale i technologií výroby. Jde totiž o skutečné, ale 'odalkoholizované' šumivé víno.

Generální ředitel Bohemia Sektu a znalec dobrých vín Josef Vozdecký rovnou přiznává, že nealkoholický a poněkud sladký Brillant není jeho šálek čaje. 'V době nulové tolerance alkoholu u řidičů si ale může najít své zákazníky,' říká šéf největšího vinohradnicko-vinařského uskupení v Česku, které 72 procenty ovládá tuzemský trh spotřeby sektů.

Jak velký zájem bude u nás o nealko sekt, si ale ve Starém Plzenci nikdo netroufá odhadovat. V Německu je už zavedený, ale s tamní oblibou a spotřebou klasických sektů - šest litrů na hlavu - se Češi zdaleka nemohou rovnat.


Soare vyváží i do Venezuely

Zato nealkoholické Rychlé špunty a Rubby Bubble v několika chuťových variantách už svou tradici u nás mají. Soare Sekt zavedl tuto kategorii dětského sektu v roce 1991 dnes už neexistující značkou Ollé. Ročně se nyní v Česku prodá přes milion lahví a prakticky veškerou produkci dodává v tomto případě Soare. Robby Bubble navíc i vyváží do několika zemí včetně vzdálené Venezuely.

Imitaci dospělého sektu podle manažerky Soare Lenky Mrvové vyhledávají třeba těhotné ženy i senioři, ale především děti ve věku 12 až 15 let. 'Prodeje rostou. Jedinou komplikací může být to, že dosud u nás klesal počet narozených dětí,' dodává s nadsázkou.


Miroslav Petr