Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Originální etikety začalo na své lahve dávat mikulovské vinařství Galant

ČT 24, 2.3.2007

Originální etikety začalo na své lahve dávat mikulovské vinařství Galant.

Údaje o víně na nich najdou i nevidomí. Nápisy v Brailově písmu informují o odrůdě a ročníku vína v lahvi.


Host (Josef Konečný, nevidomý):

Tady je 2005, tady todleto je ryzlink.


Redaktor (Petr Malý):

Na začátku bylo zoufalství z množství informací, které musí etiketa obsahovat. Majitelé mikulovského vinařství si tedy řekli, proč ještě něco nepřidat. Třeba informace pro ty, kteří dosud neměli šanci sami poznat, jaké víno si vybrali, tedy až do doby, než ho otevřeli. Tyto etikety to změnily. Jsou na nich nenápadné znaky Brailova písma.


Host (Jiří Marián, spolumajitel vinařství, Mikulov):

Je tam ročník, kdy bylo víno vyrobeno, odrůda a přívlastek.


Host (Josef Konečný, nevidomý):

Jako nápad je to vynikající, protože spousta nevidomých by si ráda v klidu vybrala nějaký víno a málokterý z průvodců je ochoten s ním chodit a diktovat všechno, co je k mání.


Redaktor (Petr Malý):

S originálním nápadem přišli mikulovští vinaři jako první, alespoň v České republice.


Host (Jiří Marián, spolumajitel vinařství, Mikulov):

Jedno vinařství ve Francii bylo pravděpodobně před námi.

Redaktor (Petr Malý):

Za přínos handicapovaným už vinařství získalo ocenění Mosty. Viněta s Brailovým písmem vyhrála také první cenu za nejlepší obal v České republice a uspěla také na světové soutěži vinných etiket. Petr Malý, Česká televize, Mikulov.

Daniela Písařovicová





Vinařský fond startuje kampaň na podporu párování vína a jídla

13. 9. 2018 06:18, Pro veřejnost

Ve čtvrtek 13. září spustil Vinařský fond vůbec poprvé tematickou kampaň, která si klade za cíl prohloubit u široké veřejnosti vnímání vína a jídla jako přirozené kombinace. Kampaň se bude v průb ...

Vína z Moravy, Vína z Čech