Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Vinaři chtějí naučit Poláky pít moravské víno

Břeclavský deník, 29.11.2006

Víno jako nápoj plný sluníčka Poláci teprve objevují.

Není tedy divu, že se v něm ještě moc nevyznají. Dnes má Polsko průměrnou roční spotřebu čtyři až pět litrů. V České republice je to sedmnáct. Toto skóre by rádi vyrovnali i vinaři z Břeclavska. Chtějí proto Poláky naučit pít moravské víno. "Kdyby spotřeba vína v Polsku stoupla o jeden litr na hlavu, je to o čtyřicet miliónů litrů více vypitých za rok. A to už stojí za to o polský trh usilovat," vysvětluje Michal Solařík z Národního vinařského centra ve Valticích, proč za podpory Vinařského fondu připravili expozici moravských vín na veletrhu v Krakově. Z patnácti vinařských firem, které se vydaly koncem minulého týdne do Polska, byly dvě třetiny z Břeclavska. "Polský trh je pro moravské vinaře perspektivním trhem, ale dá to hodně práce přesvědčit tamější spotřebitele, aby si na pultech moravského vína všimli," říká ředitel Národního vinařského centra Pavel Krška. Jeho slova potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Vinselekt Michlovský Miroslav Majer. Právě tato rakvická společnost je v obchodování s Polskem nejdále. "Za prvními dodávkami vína do Polska se skrývá roční tvrdá práce spojená s mnoha cestami do největších polských měst. Nikdo z vinařů nemůže očekávat, že už z veletrhu odjede s podepsanými kontrakty. Polský trh, na který levným vínem útočí Francouzi i Italové, vyžaduje hodně propracovaný marketing," tvrdí Majer. Hodně si slibuje od reklamy, kterou do polských médií připravuje Vinařský fond i jejich společnost. Naučit Poláky pít kvalitní moravská vína, o to se snaží i vinaři ze společnosti Vinné sklepy Valtice. Jejich vína se už prodávají ve vinotékách v Krakově. "Chceme se dostat i do gastronomických zařízení. Je to práce pro příští rok. Podle našeho průzkumu by zájem o moravské víno byl. Poláci o něm musí získat ale určité povědomí," říká marketingový ředitel Vinných sklepů Valtice David Šťastný. Jak tomu pomoci, to navrhuje obchodní ředitel Vinselektu. "Je třeba jim vysvětlit, že při cestách na jich Evropy, kam jezdí tisíce Poláků za rekreací, se mohou zastavit na Břeclavsku a přímo ve sklepě tu ochutnat skvělá vína," navrhuje Majer.

ZDEŇKA HŘEBAČKOVÁ



Vinařský fond startuje kampaň na podporu párování vína a jídla

13. 9. 2018 06:18, Pro veřejnost

Ve čtvrtek 13. září spustil Vinařský fond vůbec poprvé tematickou kampaň, která si klade za cíl prohloubit u široké veřejnosti vnímání vína a jídla jako přirozené kombinace. Kampaň se bude v průb ...

Vína z Moravy, Vína z Čech