Menu

Vína z Moravy, Vína z Čech

akce a novinky

Dvě třetiny Čechů mají rády víno

Marketing&Media.cz, 17.7.2006

Vína se ráda napije většina dospělých Čechů.

Na 62 procent jich uvádí svůj vztah od "miluji dobré a kvalitní víno" po "vypiji jakékoli víno", plyne z průzkumu Vinařského fondu.

Vína se ráda napije většina dospělých Čechů. Na 62 procent jich uvádí svůj vztah od "miluji dobré a kvalitní víno" po "vypiji jakékoli víno". Naproti tomu 27 procent dotázaných tento nápoj nepije vůbec, plyne z průzkumu Vinařského fondu. Výsledky mají být východiskem marketingové aktivity, které fond na propagaci domácích vín financuje.

Z průzkumu plyne, že víc než čtvrtina konzumentů pije víno víc než před dvěma lety, 53 procent za tu dobu svou spotřebu nezměnilo a pětina pije naopak méně.

Celková domácí spotřeba vín řadu let postupně roste a loni činila v přepočtu na obyvatele asi 17 litrů proti 15 litrům v půli devadesátých let. Průměr EU je pro srovnání zhruba 30 až 32 litrů na osobu.

Nadpoloviční většina lidí, kteří vínu holdují, koupí jednu nebo dvě lahve měsíčně a v průměru dá za opojný mok 267 korun za měsíc. Nejčastější je podle průzkumu konzumace dvakrát až třikrát měsíčně. Na jedno posezení vypije 31 procent lidí čtyři deci, necelá čtvrtina si dál půl litru, a celou láhev zvládne 14 procent konzumentů, naopak 17 procent vystačí s jednou sklenkou.

Na 59 procent domácích konzumentů říká, že se ve víně moc nevyzná. Jen jedno procento se považuje za znalce, dalších 16 procent soudí, že se celkem vyzná. Polovina českých příznivců vína má raději červené, 40 procent preferuje bílé a desetině je to jedno.

Větší část Čechů, 58 procent, má radši domácí vína. Tuzemští vinaři si ale po vstupu do EU stěžují na rostoucí dovozy levných vín ze zahraničí, které je vytlačují z trhu. Domácí výroba již před vstupem uspokojovala jen asi 35 procent spotřeby.

Marketingové podpoře domácího vinařství má sloužit právě Vinařský fond. Ten shromažďuje peníze od vinařů a státu a po letošním souhlasu Evropské unie může z těchto prostředků začít financovat propagaci tuzemských vín. Ročně by mělo jít na tento účel několik desítek milionů korun.

čtk

Hlasování o nejlepší TOP vinařský cíl bylo zahájeno!

1. 6. 2018 13:08, Pro vin. turisty

Již pošesté mají možnost milovníci vína a vinařské turistiky zvolit nejlepší TOP vinařský cíl. Bedekr TOP vinařský cíl v současnosti popisuje více než dvě stovky míst – vinných sklepů, vinařství, ...

Vína z Moravy, Vína z Čech